Onderweg naar - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennica vanderfeesten - WaarBenJij.nu Onderweg naar - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennica vanderfeesten - WaarBenJij.nu

Onderweg naar

Blijf op de hoogte en volg Hennica

17 September 2015 | Thailand, Bangkok

Ik ga naar het zuiden, ik heb besloten niet rechtstreeks naar een van de drie eilanden in de oostkust te vliegen. Ik ga met de nachttrein vanuit Bangkok en stop onderweg in Hua Hin, dat ligt onder in het midden en smalste gedeelte van Thailand, om het daar ook even uit te checken. Een toeristische plek met golfresorts en tja hoe moet ik dit netjes zeggen, wat meer mensen te vinden die op leeftijd zijn. Ook veel gezinnen hier, niet veel reizigers alleen zoals ik. Ik besluit hier een nachtje uit te puffen en de volgende dag de trein te pakken richting mijn eerste eiland Koh Samui.
Net aangekomen in Hua Hin na een lange reis in de trein besluit ik wat te gaan eten. Ik zie een groepje Thaise mannen naast mij in het eettentje mijn aandacht proberen te trekken en een daarvan vraagt me dan eindelijk waar ik vandaan kom en we maken een praatje. Ze zien hier niet snel backpackers dus ze willen alles van me weten en trakteren me op een biertje, heel gezellig. Na een tijdje rond gelopen te hebben met mijn zware huis op mijn rug tussen de druk met bar en cafés bezette straten rent er een vrouw op me af. You looking for room? Het zag er netjes uit, goede prijs, het regende, ik wil niet meer rondlopen met 20 extra kilo's, verkocht. Later in de avond biertje gepakt bij een café met live muziek, een Thaise band die Amerikaanse rocknummers zingt met accent, hilarisch. De vrouwen hier swingen erop los en trekken me van de barkruk af, ietwat vulgair en de meeste proberen de aandacht van mannen te krijgen, heel apart.
De volgende dag lekker rondgelopen langs het strand (het eerste strand wat ik zie sinds ik in Thailand ben :)) hier kun je ponyrijden als je wilt. Het regende de afgelopen dagen dus ik heb niet gezwommen helaas daarna mijn treinkaartje geregeld voor vanavond 23:00 dan kom ik in de ochtend aan in Surat Thani, pak ik de bus naar Don Sak en dan de boot naar Koh Samui, het grootste eiland van de drie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

Het kleine kamertje (16+)

28 September 2015

Thailand :)

21 September 2015

Koh Tao

19 September 2015

Koh Pha-Ngan

18 September 2015

Koh Samui
Hennica

Actief sinds 19 Sept. 2015
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 4322

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: