Tuk tuk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennica vanderfeesten - WaarBenJij.nu Tuk tuk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennica vanderfeesten - WaarBenJij.nu

Tuk tuk

Blijf op de hoogte en volg Hennica

05 September 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag vroeg opgestaan eens kijken wat er te doen is in Bangkok. Na een uurtje plannen, lezen in de lonely planet en info vragen bij de Tour office in het hostel, besluit ik wat tempels te gaan bezoeken.
Terwijl ik richting de Ferry loop raak ik aan de praat met Kim. De meeste beginnen het gesprek met, where are you going? Of 'where are you from'? Hij verteld me dat het vandaag Boeddha dag is, 'today Boeddha lives free' en daarom extra belangrijk om tempels te bezoeken, vandaag is gratis verteld hij me. Hij adviseert een tuk tuk en brengt me naar een. Only 40 baht for the entire day he take you around. En hup daar ga ik. Hij schreeuwt me nog na terwijl ik weg tuf 'welcome to Thailand'! Ontzettend leuk zo'n tuk tuk lekker de wind in je gezicht (tuk tuk heeft open deuren) alleen ik heb doodsangsten uitgestaan. Ze voegen hier na elkaar in met nog zo'n 5 centimeter speling, links, 4 baans en met 60 km per uur door drukke winkelstraten. Wel heel gaaf ondanks dat je vreest voor je leven.
Meneer Tuk tuk bracht me naar tempels en wachtte dan op me om me verder te sjezen, wèl een paar stops tussendoor.
De befaamde 'high fashion store' 'Thai Factory' of 'souvernir shop'. Ik was niet geslaagd bij de eerste stop. You didn't like vraagt ie? Ik moet dus blijkbaar niet perse iets kopen het gaat erom dat je minimaal 10 minuten binnen blijft om het verkooppraatje aan te horen van op maat gemaakte kostuums of blouse zodat hij een coupon krijgt. Ik ben verbaasd, hij zegt 'we get coupons for gasoline if you stay in fol 10 minutes'. Aha ik snap het achja de man brengt me al 2,5 uur rond voor 40 baht wat ongeveer 1 euro is en wacht op me na iedere stop in deze sauna dat wil ik best voor hem doen. Al is het wel een beetje vreemd, ik voelde me totaal niet op mijn gemak in die te modern speciaal gemaakte toeristen winkels waar de verkoop(st)er je letterlijk bij iedere voetstap volgt. Wat ik niet snap want de meeste toeristen willen Thailand zien en de Thaise cultuur proeven en niet op maat gemaakte Westerse pakken van satijn kopen, juwelen of overprijsde souvenirs. Two more shops please because filst one was not good. Oké vooruit en op het einde van het rondje ongeveer na 3,5 uur vraag ik hoeveel hij van me krijgt maar het was goed zo, hij had zijn coupons gekregen. Ongelofelijk, ik geef hem wat baht en bedank hem voor de rit. Al vond ik de laatste stop echt niet leuk want zodra de verkoper in de shop (meeste waren Indiaas) het in de gaten kreeg dat ik binnen was om 10 minuten te rekken voor mijn vriend Tuk Tuk en dus niet geïnteresseerd was in een satijnen foeilelijk mantelpak werd hij best wel onbeschoft. (ze zijn moeilijk bezig te houden, laten je een hoop tijdschriften zien en snel besluiten welke maat je wil enz.)
Mooie tempels gezien met de gouden beelden en het monniken gezang in hun oranje kledij en kale hoofden.
Later op Khoa San Road ontmoet ik 2 Nederlandse meiden, we raakten aan de praat en nodigde me uit een biertje te doen later op de avond, gezellig. Onderweg tussen de tempels door ook een trip naar Chang Mai geboekt, een 8 dagen excursie. Morgenvroeg 7 uur wordt ik opgehaald om naar the floating market te gaan (kwam er gratis bij) stay tuned :):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

Het kleine kamertje (16+)

28 September 2015

Thailand :)

21 September 2015

Koh Tao

19 September 2015

Koh Pha-Ngan

18 September 2015

Koh Samui
Hennica

Actief sinds 19 Sept. 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 4315

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: